Fokus på teknisk support

Fra venstre er det Simon Abrahamsen, som får ansvaret for Grimme indlagringsteknik. I midten ses John Trane, som er ny værkfører hos Grimme Skandinavien og til højre er det Jens Ole Hejlesen, som bliver teknisk chef.

For at frigøre kræfter til teknisk support, har Grimme Skandinavien ansat flere serviceteknikere og en ny værkfører, som skal koordinere indsatsen i marken og på værkstedet.

Udviklingen går mod større og mere komplekse landbrugsmaskiner, hvor avancerede hydrauliksystemer indstilles og kontrolleres elektronisk. Det stiller store krav til de teknikere som servicerer maskinerne, og samtidig kræver det solid backup fra både producent og leverandør.

For at være på forkant med udviklingen, har Grimme Skandinavien udvidet og omorganiseret i teamet, som klargør og servicerer såvel nye som brugte maskiner.

Kendt mand med ny kasket
Jens Ole Hejlesen, der hidtil har været servicechef, tiltræder en ny stilling som teknisk chef. Hans opgave bliver at servicere både kunder og serviceteknikere, med hans store tekniske viden om produkterne fra Grimme.

Han bliver ligeledes bindeled mellem salg og service, så kunderne får den teknisk optimale løsning, når de handler maskiner hos Grimme Skandinavien.

Jens Ole Hejlesen skal også bistå Grimme Skandinaviens servicecentre i Sverige og Finland, samt de tre danske servicecentre med teknisk knowhow. 

 

Ny organisator
Til at organisere serviceteknikerne, både på værkstedet og i marken, har vi ansat John Trane. Han er 48 år og kommer fra en stilling som servicechef i bl.a. trykkeribranchen, hvor han er vant til at arbejde med stramme deadlines. Til at hjælpe sig har han 18 dygtige serviceteknikere, som servicerer maskiner både hos kunderne og på værkstedet i Rødkærsbro. John har altid online overblik over, hvor de 11 servicevogne befinder sig, og kan derfor hurtigt dirigere dem frem til en kunde, som mangler hjælp.

 

Fokus på indlagring
Den tidligere værkfører, Simon Abrahamsen, får ansvaret for at de maskiner som forlader værkstedet, både nye og brugte, er i den aftalte stand, og med det rigtige udstyr. Samtidig får han ansvaret for Grimmes brede program af indlagringsmaskiner. Maskinerne indgår ofte i avancerede processer på kartoffelcentraler og i fabrikker, hvor driftssikkerheden er vigtig.

Simon Abrahamsen har de faglige kvalifikationer og den tekniske ekspertise, til at rådgive om de optimale løsninger, og til at kunne sammensætte driftssikre systemer.

 - Med den nye struktur, hvor bestilling af service og besvarelse af tekniske spørgsmål adskilles, forventer vi at det bliver hurtigere for kunderne at komme igennem på telefonen, og få den hjælp som de har brug for.

Desuden er der fra 1. marts ansat 2 nye serviceteknikere til at forstærke vores team, siger direktør Michael Hylleberg, Grimme Skandinavien.